Pakollinen opintokokonaisuus: Asiakaslähtöinen markkinointi -moduuli (25 op). Tämän jälkeen ensisijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet markkinoinnin opintosuuntaan liittyvän kandidaatintutkielman ja toissijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet muiden opintosuuntien aihepiiriin liittyvän kandidaatintutkielman.
Opintojakson käytyään opiskelija ymmärtää asiakkaan roolin markkinoinnin strategia- ja suunnitteluprosesseissa. Lisäksi opiskelija osaa tulkita kulutuksessa tapahtuvia muutoksia ja niiden vaikutusta markkinoinnin käytäntöihin.
Sisältö
Opintojakson tarkoituksena on perehtyä kuluttajakäyttäytymisen tutkimustraditioihin, nykytilaan ja tutkimusmetodeihin. Keskeisenä tavoitteena on tunnistaa kuluttajakäyttäytymisen tutkimuksen tämän hetken ja tulevaisuuden suuntauksia. Tarkasteltavia teemoja ovat erityisesti kuluttajakäyttäytymisen tutkimuksen, tutkimuskohteiden sekä tutkimusmetodien muutos. Näitä asioita tarkastellaan korkeatasoisten kansainvälisten tieteellisten tutkimusten avulla.
Toteutustavat
Luento- ja harjoitusopetus 20 t.
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Kirjallinen tentti ja harjoitustyöt.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. Cova, Bernard, Kozinets, Robert & Shankar, Avi: Consumer Tribes, Butterforth-Heinemann, 2007. 2. Russel, Belk W.: Handbook of Qualitative Research in Marketing, Edward Elgar Publishing, 2006. 3. Anderson, James C., Narus James A. & Narayandas, D.: Business Market Management: Creating and Delivering Value, Prentice Hall, 2008. 4. Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.