Opiskelija koostaa 6 op:n kokonaisuuden lukuvuoden aikana tarjottavista moduuleista A ja B Suositus: Moduuli A ennen moduulia B!
Osaamistavoitteet
Moduulin tavoitteena on ensisijaisesti parantaa saksan kielen suullista ja kirjallista taitoa, että opiskelija voi selviytyä yleisluonteisista sekä tavallisimmista liike-elämän viestintätilanteista. Moduulin suoritettuaan opiskelija - osaa antaa tietoa sekä ammatillisista että henkilökohtaisista asioista - hallitsee yrityksessä tarvittavat viestintä- ja toimintatavat - osaa kommunikoida erilaisia viestintäkanavia käyttäen (esim. puhelin, sähköposti) - osaa analysoida oman tieteenalansa puhutun ja kirjallisen kielen sanastoa ja rakenteita - osaa esitellä yrityksen organisaation - osaa esitellä yrityksen eri toiminta-alueita ja niihin liittyviä toimintoja
Sisältö
Moduulissa käsitellään yleisiä työelämän tilanteita, esim. puhelinkeskusteluja, neuvotteluja sekä ulkomaankauppaan liittyviä tilanteita, esim. messuilla käynnit ja keskustelustrategiat. Kurssilla korostetaan ajankohtaisia saksankielisiin maihin liittyviä asioita sekä kulttuurienvälistä viestintää.
Edellytysten ja suositusten lisätiedot
Kauppatieteen kandidaatin tutkinnon opiskelijoille ja muille talodellis-kaupallisen saksan kielen käytöstä kiinnostuneille
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Pienryhmäopetus
42 t
0 t
Itsenäinen työskentely
38 t
0 t
Opetuskieli
saksa
Vaadittavat opintosuoritukset
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja tehtävien hyväksytty suorittaminen, (moduulien aiheista riippuen seuraavat tehtävät: yritys- tai tuote-esittelyn pitäminen, esitelmän pitäminen, portfolion laatiminen, referaatin tekeminen) oman oppimisen suunnittelu ja arviointi sekä aktiivinen kritiikki.
Arviointi
ja arviointiperusteet
Numerolla 1-5.
Arviointi perustuu seuraaviin osa-alueisiin:
- jatkuva arviointi (osallistuminen ja aktiivisuus tunneilla)
- portfoliotyö
- esitelmä, referaatti
- itsearviointi
- myös kirjallinen ja suullinen kuulustelu moduleissa