Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa yritysjohtamiseen liittyvän strategiatyöskentelyn monimuotoisuuden ja monitulkintaisuuden. Hän kykenee analysoimaan ja problematisoimaan liiketoiminnan kehittämisen pääteemoja monesta eri tulokulmasta.
Sisältö
Opintojakson aihealueita ovat liiketoiminnan klassiset strategiakysymykset ja niiden tarkastelu eri tulokulmista, etenkin kasvuun, globalisoitumiseen, teknologiseen kehitykseen, innovatiivisuuteen, toimialarakenteisiin, finanssirakenteisiin sekä kilpailuasetelmiin liittyvä problematiikka. Strategisiksi nuosevia kysymyksiä ja niiden heijastusvaikutuksia peilataan suhteessa murrokselliseen toimintaympäristöön.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
21 t
0 t
Lukemis- ja keskusteluseminaari
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Lukemis- ja keskusteluseminaariOsallistuminen opetukseen
suomeksi
Arviointi
Ryhmätyöt ja niiden presentointi, yksilötyönä tehtävät oppimispäiväkirjat
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Thiel: Zero to One. Notes on Startups, or How to Build the Future. Crown Business 2014.