This study module will provide in-depth understanding of selected research areas in game and internet studies.
Osaamistavoitteet
After completing the module, the student will be able to understand advanced issues is games and internet research, and formulate analytical and critical responses to published research in selected areas of specialization.
Sisältö
Research questions in games and interactive media literacy:
a) Play b) Games and information c) Politics and power in digital cultures
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Kirjatentti
Opetuskieli
englanti
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Kirjallinen tentti
englanniksi
Opintojakson kirjalliset tehtävät on mahdollista suorittaa myös suomen kielellä.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
a) Play: - David Myers (2009): Play Redux - Thomas S. Henricks (2006): Play Reconsidered - Mary Flanagan (2009): Critical Play
b) Games and information: - Jørgensen, K. (2013). Gameworld Interfaces. - Sicart, M. (2009). The Ethics of Computer Games. - Consalvo, M. (2007). Cheating: Gaining Advantage in Videogames.
c) Politics and power in digital cultures: - Castells, M. (2012), Networks of Outrage and Hope - McChesney, R. (2014), Digital Disconnect - Taylor, A. (2014), The People's Platform: Taking Back Power and Culture in the Digital Age
And yearly changing book and article selections. See course page.