Opiskelijan tieteellinen ja kriittinen ajattelu käynnistyy. Opiskelija tuntee hoitotieteen kehittymisen tieteenalana ja on tietoinen hoitotieteen keskeisistä mielenkiinnon kohteista ja menetelmistä.
Sisältö
Hoitotieteen ja erityisesti perhehoitotieteen kehittyminen, keskeiset kiinnostuksen kohteet ja menetelmät.
Toteutustavat
Keskusteluluennot sisältäen pienryhmätyöskentelyn 18 h ja itsenäinen työskentely.
Vaadittavat opintosuoritukset
Keskusteluluennot, pienryhmätyöskentelyn tiivistelmät ja kotitentti. Kirjallisuus: Aho A L ym. (eds.) 2006. Selected readings in family nursing from Finnish perspective 2. University of Tampere,Department of Nursing Science, Centre for Family Nursing Research and Education, Publications 6. Bomar P (eds.) 2004. Promoting health in families: applying family research and theory to nursing practice. 3rd ed. Saunders. Eriksson K ym. 2. p. 2008. Hoitotiede. WSOY. Åstedt-Kurki P ym. 2008. Kohti perheen hyvää hoitamista. WSOY. Ajankohtaiset perhehoitotieteelliset artikkelit.