x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2008–2010
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
MARKA20L Markkinoinnin johtaminen/luennot ja kirjat
Vastuutaho
Yrityksen taloustiede, markkinointi
Vastuuhenkilö
Lehtori
Suunnitellut järjestämisajankohdat
Periodi I II III IV
2008–2009 X X
2009–2010 X X

Yleiskuvaus

Tämä on opintojakson MARKA020 Markkinoinnin johtaminen osasuoritus.

Osaamistavoitteet

ks. opintojakso MARKA020 Markkinoinnin johtaminen.

Sisältö

Opintojakson keskeisiä osa-alueita ovat markkinointi asiakassuuntaisena suunnittelu-, johtamis- ja valvontajärjestelmänä, markkinoinnin strateginen johtaminen sekä asiakassuhteen hallinta (CRM).

Toteutustavat

Opetustapa Paikalla Verkossa
Luento-opetus 30 t 0 t

Opetuskieli

suomi

Vaadittavat opintosuoritukset

Tentti luennoista ja kirjallisuudesta.

Arviointi

Numerolla 1-5.

Suositellut suoritusajankohdat

2. vuoden syksy

Kirjallisuus/Oppimateriaali

  1. Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane: Marketing Management, Prentice Hall, 2006 tai uudempi (luennoitsijan esittämässä laajuudessa).
  2. Anderson, James C. & Narus, James A.: Business Market Management, Pearson, 2004.
  3. Kumar, Nirmalya, Anderson, James C. & Narus, James A.: Value Merchants: Demonstrating and Documenting Superior Value in Business Markets, Harvard Business School Press, 2007.
  4. Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.

Lisätietoja

Opintojakson voi suorittaa vain osana kurssia MARKA020 Markkinoinnin johtaminen.

Kokonaisuudet johon opintojakso kuuluu

Johtamistieteiden laitos
Markkinoinnin aineopinnot (Yrityksen taloustiede, markkinointi)
2009–2010
Opintojakso opetusohjelmassa
Opetusohjelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetusohjelmasta.
-
Johtamistieteiden laitos