Opiskelija saa valmiuksia käsitellä uskonnollisia kysymyksiä ajankohtaisella, monikulttuurisuutta tukevalla ja didaktisesti perustellulla tavalla, joka ottaa huomioon lapsen elämänkysymykset ja katsomuksellisen kehityksen vaiheet.
Sisältö
Opiskelija perehtyy jakson aikana uskonnollisiin ja eettisiin peruskysymyksiin erityisesti Raamatun, kristillisen perinteen ja länsimaisen kulttuurin näkökulmasta.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
4 t
0 t
Ryhmätyöskentely
14 t
0 t
Vaadittavat opintosuoritukset
Jakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista läsnäoloa ja kirjallisuusopinnot.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Suositellut suoritusajankohdat
2. vuoden syksy
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Katekismus. 2000. Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kristinoppi. Edita.
Niemi, H. 1991.Uskonnon didaktiikka. Oppilaista elämän subjekteja. Otava. (s. 1 - 71) tai
Pyysäinen, M. & Seppälä, J. (toim.) 1998. Uskonnonopetuksen käsikirja,luvut 1.1 (s. 9 - 14), 1.5. - 1.6 (s. 83 - 102), 1.7. - 2.3 (s. 123 - 183). WSOY.
Räisänen, H. & Saarinen, E. 1978. Raamattutieto. Otava.