Opintojakso käsittelee taitoja ja käytäntöjä, joita tarvitaan ymmärtämään verkkopalveluiden ja pelien käyttökökemuksen suunnittelua ja arviointia käytettävyyden, pelattavuuden ja käyttökokemusten näkökulmasta. Erityispainotus opintojaksolla on mobiilialustoissa sekä sosiaalisen median palveluissa.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
-tuntee käytettävyyden, pelattavuuden ja käyttökokemuksen peruskäsitteet -ymmärtää erityisesti mobiilin ja sosiaalisen median käyttökontekstin suunnittelu- ja arviointityössä -oppii käyttämään erilaisia malleja, työvälineitä ja menetelmiä suunnittelun ja arviointityön tueksi
Sisältö
Käytettävyyden, pelattavuuden ja käyttökokemuksen teorioita ja taustoja, käytettävyys- ja pelattavuusheuristiikat, käyttökokemuksen mallit ja menetelmät suunnitteluun ja arviointiin, mobiilin ja sosiaalisen median käyttökonteksti.
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
englanniksi
Arviointi
Numerolla 1-5.
Lisätietoja
Opintojakson opetuskieli on englanti. Opiskelija voi kuitenkin halutessaan suorittaa opintojakson myös suomen kielellä (suomenkieliset harjoitustyöt, esseet yms.).