Pakollinen opintokokonaisuus: Asiakaslähtöinen markkinointi -moduuli (25 op). Tämän jälkeen ensisijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet markkinoinnin opintosuuntaan liittyvän kandidaatintutkielman ja toissijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet muiden opintosuuntien aihepiiriin liittyvän kandidaatintutkielman.
Opintojakson käytyään opiskelija osaa analysoida ja soveltaa vaativien tapausesimerkkien avulla yritysten ja muiden yhteisöjen strategiseen markkinointiin liittyvää päätöksentekoa.
Sisältö
Markkinoinnin strategiakurssilla opitaan analysoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan strategioita. Opintojaksolla perehdytään erityisesti kilpailuaseman, kilpailukyvyn ja strategisten kyvykkyyksien merkitykseen asiakasarvon tunnistamisessa, tuottamisessa ja toteuttamisessa.
Toteutustavat
Case-opetus 20 t.
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Kirjalliset harjoitustyöt ja suulliset esitykset.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. Day, George S. & Moorman, Christine: Strategy from the Outside In: Profiting from Customer Value, McGraw-Hill, 2010. 2. Kuusela, Hannu & Neilimo, Kari: Kaupan strategiaosaaminen, Edita Oyj, 2010. 3. Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.