- Opiskelija muodostaa yleiskäsityksen taidehistoriasta ja kuvallisesta kulttuurista. - Opiskelija näkee taidekuvan mielekkäänä lähtökohtana kuvataiteen eri osa-alueiden opetuksessa. - Opiskelija perehtyy kokemuksellisiin kuvantarkastelun tapoihin.
Sisältö
- Opiskelija hankkii yleiskäsityksen taidehistoriasta kirjallisuuden avulla ja valitsee itselleen tärkeän taideteoksen, josta suunnittelee kuvantarkastelun opetuspaketin. - Opiskelija osallistuu perusopintoihin kuuluvan museopedagogisen ekskursion suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Toteutustavat
5 t luentoja ja 20 t seminaaria ja opintokäyntejä sekä 25 t verkkotyöskentelyä (moodle).
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Kirjallisuuden teoria-aines ja kuvat tentitään. Opetuspaketin sekä ekskursion suunnittelu ja toteutus arvioidaan asteikolla 1–5.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Suositellut suoritusajankohdat
3. vuoden syksy
4. vuoden syksy
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Sederholm H. 2000. Tämäkö taidetta. WSOY.
Honour H. & Fleming J. 2001. Maailman taiteen historia. Otava.
Räsänen M. 2000. Sillanrakentajat. Kokemuksellinen taiteen ymmärtäminen. Taik.