Opiskelija saa kokonaiskuvan kirjasto- ja informaatioalan palvelujen ja kokoelmien vaikuttavuuden arvioinnin periaatteista ja menetelmistä sekä perustiedot palvelujen kehittämisestä ja markkinoinnista.
Sisältö
Kirjasto- ja informaatioalan palvelujen arviointi, käyttö- ja käyttäjätutkimukset, organisaatioiden toiminnan ja palvelujen vaikuttavuuden arvioinnin menetelmät, kokoelmien evaluointi, palveluiden kehittäminen, palvelujen markkinointi.
Vaadittavat opintosuoritukset
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. Covey: Usage and usability assessment: library practices and concerns. Digital Library Federation 2002. (Verkkojulkaisu). 2. Grönroos: Palveluiden johtaminen ja markkinointi, WSOY 2001; TAI: Service management and marketing : a customer relationship management approach. 3rd ed. TAI 2nd ed. Wiley 2007 TAI 2000. 3. Markless & Streatfield: Evaluating the impact of your library. Facet 2006.