Osallistuminen opetukseenParticipation in course work
5 ECTS
In
Finnish
Option
2
Available for:
Degree Programme Students
Other Students
Open University Students
Doctoral Students
Exchange Students
Written exam
5 ECTS
In
Finnish
Study materials
1. Jokinen, Arja & Suoninen, Eero (toim.) 2000. Auttamistyö keskusteluna. Tutkimuksia sosiaali- ja terapiatyön arjesta. Tampere: Vastapaino. TAI Ruusuvuori, Johanna et al. 2001. Institutionaalinen vuorovaikutus. Keskustelunanalyyttisiä tutkimuksia. Helsinki: SKS. JA Heritage, John & Clayman, Steven (Eds.) 201.0 Talk in action. Interactions, identities, and institutions. Wiley-Blackwell, Malden (US). s. 7-50.
2. Hall, Christopher et al. 2014 Analysing Social Work Communication. Discourse in Practice. London: Routledge. TAIPeräkylä, Anssi et al. 2008. Conversation Analysis and Psychotherapy. Cambridge: Cambridge University Press.
Sekä seuraavat artikkelit:
Ryhmä 1: Ammatillisen vuorovaikutuksen analyysit
3. Antaki, Charles 2013. Two conversational practices for encouraging adults with intellectual disabilities to reflect on their activities. Journal of Intellectual Disability Research 57(6):580-8.
4.Tiitinen, Sanni & Ruusuvuori, Johanna 2012. Engaging parents through gaze: Speaker selection in three-party interactions in maternity clinics. Patient Education and Counseling 89: 38–43.
5. Korpijaakko-Huuhka, Anna-Maija et al. 2014. Mutta minä rompotan menemään. Dementoituvan ihmisen kielellistetty identiteetti. Puhe ja kieli 34:2, 55-79.
JA
Ryhmä 2: Institutionaalisten tekstien analyysit
6. Taylor, Carolyn 2008. Trafficking in Facts. Writing Practices in Social Work. Qualitative Social Work 7(1) 25-42.
7. Mäkitalo, Åsa 2005. The Record as a Formative Tool. A Study of Immanent Pedagogy in the Practice of Vocational Guidance. Qualitative Social Work 4(4), 431-449.
8. Günther, Kirsi et al. 2015. From plan meetings to care plans: Genre chains and the intertextual relations of text and talk. Discourse & Communication, 65-79, doi: 10.1177/1750481314555265.
Option
3
Available for:
Degree Programme Students
Other Students
Open University Students
Doctoral Students
Exchange Students
Essay
5 ECTS
In
Finnish
Study materials
1. Jokinen, Arja & Suoninen, Eero (toim.) 2000. Auttamistyö keskusteluna. Tutkimuksia sosiaali- ja terapiatyön arjesta. Tampere: Vastapaino. TAI Ruusuvuori, Johanna et al. 2001. Institutionaalinen vuorovaikutus. Keskustelunanalyyttisiä tutkimuksia. Helsinki: SKS. JA Heritage, John & Clayman, Steven (Eds.) 2010. Talk in action. Interactions, identities, and institutions. Wiley-Blackwell, Malden (US). s. 7-50.
2. Hall, Christopher et al. 2014 Analysing Social Work Communication. Discourse in Practice. London: Routledge. TAIPeräkylä, Anssi et al. 2008. Conversation Analysis and Psychotherapy. Cambridge: Cambridge University Press.
Sekä seuraavat artikkelit:
Ryhmä 1: Ammatillisen vuorovaikutuksen analyysit
3. Antaki, Charles 2013. Two conversational practices for encouraging adults with intellectual disabilities to reflect on their activities. Journal of Intellectual Disability Research 57(6):580-8.
4.Tiitinen, Sanni & Ruusuvuori, Johanna 2012. Engaging parents through gaze: Speaker selection in three-party interactions in maternity clinics. Patient Education and Counseling 89: 38–43.
5. Korpijaakko-Huuhka, Anna-Maija et al. 2014. Mutta minä rompotan menemään. Dementoituvan ihmisen kielellistetty identiteetti. Puhe ja kieli 34:2, 55-79.
JA
Ryhmä 2: Institutionaalisten tekstien analyysit
6. Taylor, Carolyn 2008. Trafficking in Facts. Writing Practices in Social Work. Qualitative Social Work 7(1) 25-42.
7. Mäkitalo, Åsa 2005. The Record as a Formative Tool. A Study of Immanent Pedagogy in the Practice of Vocational Guidance. Qualitative Social Work 4(4), 431-449.
8. Günther, Kirsi et al. 2015. From plan meetings to care plans: Genre chains and the intertextual relations of text and talk. Discourse & Communication, 65-79, doi: 10.1177/1750481314555265.
Further information
Tarkista jakson vastuuopettaja lukuvuosittain opetusohjelman alusta löytyvästä opintojaksojen vastuuopettajalistasta.