Tavoitteena on, että opiskelija syventää varhaiskasvatuksen teoreettista tietämystään tutkimuskirjallisuuden kautta.
Sisältö
Opiskelija voi suorittaa kirjallisuuden 2-4 op laajuisena. Opiskelijat, jotka suorittavat moniammatilliset johtajuusopinnot suorittavat johtajuutta käsittelevän kirjallisuuskokonaisuuden 2 op.
Vaadittavat opintosuoritukset
Kirjallisuuden hyväksytty tenttiminen Kirjallisuuden voi tenttiä joko 2 op:n tai 4 op: laajuisena Moniammatilliset johtajuusopinnot suorittavat 2 op johtajuuskirjallisuuden. 4 op:n suoritukseen tentitään koko kirjallisuus
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Ebbeck, M & Waniganayake, M (2003) Early Childhood Professionals: Leading today and tomorrow. Sydney: Maclennan
Rodd, J. (2006) Leadership in Early Childhood. Open University Press.
tai/ja
Blenkin, G. & Kelly, A. Early childhood education: A developmental curriculum. London:Paul Chapman.
Moss, Peter, Dahlberg, Gunilla & Pence, Alan. 1999.Beyond Quality in Early Childhood & Care: Postmodern Perspectives. Taylor & Francis, Incorporated.
http://site.ebrary.com/lib/tampere/Top?channelName=tampere&cpage=1&docID=10017073&f00=text&frm=smp.x&hitsPerPage=10&layout=document&p00=early+education+and+care&sch=sch&sch.x=0&sch.y=0&sortBy=score&sortOrder=desc