x !
Archived Curricula Guide 2008–2010
Curricula Guide is archieved. Please refer to current Curricula Guides
STYPA2C1 Children, Young and Child Protection 4 ECTS
Organised by
Social Work

Learning outcomes

Students deepen their knowledge and understanding of social problems by taking one field of social work under inspection.

Modes of study

Students write an essay of 5-10 pages on one foreign-language and one Finnish book. The essays must be negotiated in advance with the responsible teacher.

Evaluation

Numeric 1-5.

Study materials

Laitinen, Häväistyt ruumiit, rikotut mielet. Tutkimus lapsina läheissuhteissa seksuaalisesti hy. Vastapaino 2004; Nyyssölä & Pajala, Nuorten työura. Koulutuksesta työelämään siirtyminen ja nuorten huono-osais. Gaudeamus 1999; Ferguson, Protecting Children in Time. Child Abuse, Child Protection and the Consequences of Modernity. Macmillan 2004; Forsberg & Ritala-Koskinen & Törrönen (toim.), Lapset ja sosiaalityö. Kohtaamisia, menetelmiä ja tiedon uudelleenarviointia. PS-kustannus 2006; Bäck-Wiklund & Lundström (reds.), Barns vardag i det moderna samhället. Natur och Kultur 2001; Jahnukainen & Kekoni & Pösö, Nuoruus ja koulukoti. Nuorisotutkimusverkosto / Nuorisotutkimusseura 2004.

Belongs to following study modules

Department of Pori
2008–2009
Teaching
Archived Teaching Schedule. Please refer to current Teaching Shedule.
-
Department of Pori