Opintojakson tavoitteena on että opiskelija - syventää ymmärrystään oppimisesta ja asiantuntijuudesta yhteisön tai ryhmän toimintana - pystyy soveltamaan tätä tietämystään yhteisöllisten ja dialogisten oppimistilanteiden toteuttamiseksi - osaa soveltaa ryhmäohjauksen työtapoja ohjaajan roolissa
Contents
Opintojaksolla tutustutaan muun muassa erilaisiin yhteisöllisen oppimisen tutkimusperinteisiin, oppimiseen ja vuorovaikutukseen vertaisryhmissä sekä oppimisvuorovaikutuksen ja dialogin ohjaamiseen ryhmätilanteissa. Jaksolla tarkastellaan myös opettajan ohjauksellista roolia ja opettajaa yhteisöllisten toimintatapojen hyödyntäjänä.
Teaching methods
Teaching method
Contact
Online
Independent work
115 h
0 h
Seminar
20 h
0 h
Modes of study
Option
1
Available for:
Degree Programme Students
Other Students
Open University Students
Doctoral Students
Exchange Students
SeminaariParticipation in course work
In
Finnish
Osallistuminen ohjattuun opetukseen (seminaari) ja itsenäistä pienryhmätyöskentelyä. Seminaari- ja pienryhmätyöskentely toteutetaan soveltaen yhteistoiminnallisia ja dialogisia toimintatapoja. Opiskelijat harjoittelevat myös ryhmän ohjaamiseen liittyviä tehtäviä.
Evaluation
Numeric 1-5.
Study materials
Bray, J.N., Lee, J., Smith, L.L. & Yorks, L., Collaborative Inquiry in Practice. Action, Reflection and Making Meaning. SAGE Publications. 2000.
Repo-Kaarento, S., Innostu ryhmästä. Miten ohjata oppivaa yhteisöä. Helsinki. Kansanvalistusseura. 2007.
Van der Lindendagger, J. & Renshaw, P. (eds.), Dialogic Learning: Shifting Perspectives to Learning, Instruction, and Teaching. Kluwer Law Int..2004. (saatavilla myös e-kirjana Nelli-portaalissa)