Opiskelija osaa hakea, analysoida ja arvioida logopedista tutkimustietoa aiheeseen liittyen ja soveltaa tätä tietoa kliiniseen työhön. Opiskelija tunnistaa elinikäisen oppimisen ja tiedonhaun merkityksen laadukkaan tutkimus- ja kuntoutustyön toteuttamisessa ja kehittämisessä.
Sisältö
Ikääntymisen sosiaaliset, kognitiiviset ja kielelliset ulottuvuudet.
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Suoritusvaihtoehto
2
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Kirjallinen tentti
suomeksi
Vaihtoehto 1: Luennot tai osallistuminen professorin kanssa etukäteen sovittuun koulutustilaisuuteen. Vaihtoehto 2: Kirjatentti suomeksi tai englanniksi. Kirjatentistä sovittava etukäteen professorin kanssa.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Lubinski, R. (toim.). 1995. Dementia and communication. San Diego: Singular.
Park, D. & Schwarz, N. (toim.). 2000. Cognitive aging. A primer. Philadelphia: Psychology Press.
Pekkala, S. 2004. Semantic fluency in mild and moderate Alzheimer's disease. University of Helsinki. Publications of the Department of Phonetics 47. e-thesis
Worral, L. E. & Hickson, L. M. 2003. Communication disability in aging: From prevention to intervention. Canada: Delmar Learning.