Tämä on opintojakson MARKA020 Markkinoinnin johtaminen osasuoritus.
Osaamistavoitteet
ks. opintojakso MARKA020 Markkinoinnin johtaminen.
Sisältö
Opintojakson keskeisiä osa-alueita ovat markkinointi asiakassuuntaisena suunnittelu-, johtamis- ja valvontajärjestelmänä, markkinoinnin strateginen johtaminen sekä asiakassuhteen hallinta (CRM).
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
30 t
0 t
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Tentti luennoista ja kirjallisuudesta.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Suositellut suoritusajankohdat
2. vuoden syksy
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane: Marketing Management, Prentice Hall, 2006 tai uudempi (luennoitsijan esittämässä laajuudessa).
Anderson, James C. & Narus, James A.: Business Market Management, Pearson, 2004.
Kumar, Nirmalya, Anderson, James C. & Narus, James A.: Value Merchants: Demonstrating and Documenting Superior Value
in Business Markets, Harvard Business School Press, 2007.
Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.
Lisätietoja
Opintojakson voi suorittaa vain osana kurssia MARKA020 Markkinoinnin johtaminen.