Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää vähittäiskaupan yleiset toimintaperiaatteet ja kilpailukeinot sekä eri konseptien väliset erot. Opiskelija osaa analysoida vähittäiskaupan kilpailutilannetta sekä menestymisen ehtoja ja arvioida kansallista ja kansainvälistä vähittäiskaupan kehitystä.
Sisältö
Opintojaksolle syvennytään vähittäiskaupan konsepteihin, verkkokauppaan, kaupan digitaalisiin palveluihin ja niihin liittyviin strategisiin valintoihin sekä tulevaisuudessa vähittäiskaupassa tapahtuviin toimialaliukumiin. Opintojakso koostuu luennoista, vierailuista kaupan alan eri konsepteihin sekä yhteistyössä kaupan alan yritysten kanssa tehtävästä, tulevaisuuden vähittäiskaupan kehitykseen orientoivasta soveltavasta projektityöstä.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
20 t
0 t
Luennot 20 h + harjoitustyö
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Kirjallinen tentti
suomeksi
Harjoitustyö(t)
suomeksi
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. Kuusela, Hannu & Neilimo, Kari (2010): Kaupan strategiosaaminen, Edita.
2. Journal-artikkeleita ja ajankohtaismateriaaleja luennoitsijan osoituksen mukaan.1.