x !
Archived Curricula Guide 2008–2010
Curricula Guide is archieved. Please refer to current Curricula Guides
STYPA3B Social Work Methods 3 ECTS

Learning outcomes

Students learn problem-solving, interaction and interview skills needed in client work. They learn to separate the interactive elements between a client and a social worker, and to understand the challenges of values and ethical choices. Students learn how to analyse the possibilities and challenges of the development of their own client work skills through feedback and self-evaluation.

Teaching methods

Teaching method Contact Online
Lectures 24 h 0 h

Modes of study

Evaluation and evaluation criteria

Numeric 1-5.
Evaluation is based on active participation in the seminar. The grade is combined with the performance in A3c.

Study materials

Trevithick, Social Work Skills. A Practice Handbook. Open University Press 2000; Muukkonen & Tulensalo, Kohtaavaa lastensuojelua. Lapsikeskeisen lastensuojelun sosiaalityön tilannearvion käsikir. Helsingin kaupungin sosiaalivirasto 2004. (http://www.hel.fi/sosv/julkaisu/selvityksia.htm); Niemistö, Ryhmän luovuus ja kehitysehdot. Palmenia kustannus 2002; Pietiläinen & Seppälä, Palveluohjaus asiakastyössä ja organisaatiossa. Kehitysvammaliitto 2003; Rostila, Tavoitelähtöinen sosiaalityö. SoPhi 2001; Särkelä, Välittäminen ammattina. Vastapaino 2001; Seikkula & Arnkil, Dialoginen verkostotyö. Tammi, Stakes 2005; Laitinen & Hurtig (toim.), Pahan kosketus. Ihmisyyden ja auttamistyön varjojen jäljillä. PS-kustannus 2002; Seikkula, Sosiaaliset verkostot. Ammattiauttajan voimavara kriiseissä. Kirjayhtymä 1994; Heino (toim.), Läheisneuvonpito – uusi sosiaalityön menetelmä. Stakes 2000; Möller ym., Sattumista suunnitelmallisuuteen. – Lapsen elämäntilanteen kartoitus lastensuojeluss. Pesäpuu ry. 2004.

Belongs to following study modules

Department of Pori
Expertise in Social Work (Social Work)
2009–2010
Teaching
Archived Teaching Schedule. Please refer to current Teaching Shedule.
Department of Pori