Opiskelija hallitsee perustiedot addiktiivisen käyttäytymisen selitysmalleista, päihdehoidon toiminnasta ja sen tehokkuudesta.
Sisältö
Jaksossa perehdytään addiktiivisen käyttäytymisen erilaisiin selitysmalleihin ja päihteiden käytön aiheuttamiin ongelmiin. Lisäksi tarkastellaan eri hoitomuotojen tehokkuutta tutkimusten valossa.
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen, TampereOsallistuminen opetukseen
5 op
suomeksi
Suoritusvaihtoehto
2
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Kirjallinen tentti
5 op
suomeksi
Oppimateriaalit
1. Thombs, Dennis L. 2006. Introduction to Addictive Behaviors. 3rd Edition. New York: Guilford Press. TAI Thombs, Dennis L. & Osborn, Cynthia L. 2013. Introduction to Addictive Behaviors. 4th Edition. New York: Guilford Press. (4. painoksen luvuista 10, 11 ja 12 ei toistaiseksi kysymyksiä)
2. Miller, William R. ym. 2011. Treating addiction. A Guide for Professionals. New York: Guilford Press.
1. Thombs, Dennis L. 2006. Introduction to Addictive Behaviors. 3rd Edition. New York: Guilford Press. TAI Thombs, Dennis L. & Osborn, Cynthia L. 2013. Introduction to Addictive Behaviors. 4th Edition. New York: Guilford Press. (4. painoksen luvuista 10, 11 ja 12 ei toistaiseksi kysymyksiä)
2. Miller, William R. ym. 2011. Treating addiction. A Guide for Professionals. New York: Guilford Press.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. Thombs, Dennis L. 2006. Introduction to Addictive Behaviors. 3rd Edition. New York: Guilford Press. TAI Thombs, Dennis L. & Osborn, Cynthia L. 2013. Introduction to Addictive Behaviors. 4th Edition. New York: Guilford Press. (4. painoksen luvuista 10, 11 ja 12 ei toistaiseksi kysymyksiä)
2. Miller, William R. ym. 2011. Treating addiction. A Guide for Professionals. New York: Guilford Press.