Strategiset teemat:
kansainvälistyminen,
kestävä kehitys
Yleiskuvaus
Aineopintojen ja Multicultural Study Programme in Education -osaamiskokonaisuuden vaihtoehtoinen opintojakso.
Osaamistavoitteet
Opiskelija - ymmärtää vertailevan tutkimuksen merkityksen kasvatusta ja koulutusta koskevien teorioiden kehittymiselle sekä koulutuspoliittiselle päätöksenteolle ja - osaa analysoida kasvatuksen ja koulutuksen ilmiöitä kansainvälisessä perspektiivissä
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään kasvatuksen/koulutuksen ja yhteiskunnan välisten suhteiden sekä oppimistulosten kansainvälisesti vertailevaan tutkimukseen
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
20 t
0 t
Itsenäinen työskentely
115 t
0 t
Opetuskieli
suomi,
englanti
Multicultural Study Programme in Education: Book exam in English for international students.
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
LuennotOsallistuminen opetukseen
suomeksi
Harjoitustyö(t)
suomeksi
Kirjallinen tentti
suomeksi
Suoritusvaihtoehto
2
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
in EnglishKirjallinen tentti
englanniksi
Vaihtoehto 1: Harjoitustyönä on kirjoitustehtävä (jossakin vertailevan kasvatustieteen tieteellisessä lehdessä julkaistun artikkelin esittely ja arviointi).
Vaihtoehto 2: book exam (in english) for international students as a part of studies in Multicultural Study Programme in Education. Independent study of reading the required literature and taking an examination on set study materials on general examination days of the School of Education.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Vaihtehto 1:
Bray, M. & Adamson, B. & Mason, M. (eds.). 2014. Comparative Education Research, 2nd. edition. Springer (kappaleet 1, 4, 5, 7, 9 ja 15), saatavilla Tamcatista e-kirjana
Vaihtoehto 2: As a part of Multicultural Study Programme in Education:
Bray, M. & Adamson, B. & Mason. M. (eds.), Comparative Education Research. Springer. 2014. (Chapters 1, 4, 5, 7, 9 ja 15), available as ebook in Tamcat
Phillips, D. & Schweisfurth, M. 2008 and 2006 ,Comparative and International Education: an Introduction to Theory, Method and Practise. London: Continuum.
Novoa, A. & Yariv-Marshal, T. Comparative Research in Education: A Mode of Governance or a Historical Journey? World Yearbook of Education 2014, Taylor & Francis (can be found via the Nelli-portal).
Jones, P.W., Education and the World Order. Comparative Education 43 (3), 325-337. 2007. (can be found via the Nelli-portal, e-journals).