x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2011–2012
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
MARKA20L Markkinoinnin johtaminen/luennot ja kirjat
Vastuutaho
Yrityksen taloustiede, markkinointi
Vastuuhenkilö
Lehtori

Yleiskuvaus

Tämä on opintojakson MARKA020 Markkinoinnin johtaminen osasuoritus.

Osaamistavoitteet

ks. opintojakso MARKA020 Markkinoinnin johtaminen.

Sisältö

Opintojakson keskeisiä osa-alueita ovat markkinointi asiakassuuntaisena suunnittelu-, johtamis- ja valvontajärjestelmänä, markkinoinnin strateginen johtaminen sekä asiakassuhteen hallinta (CRM).

Toteutustavat

Opetustapa Paikalla Verkossa
Luento-opetus 30 t 0 t

Opetuskieli

suomi

Vaadittavat opintosuoritukset

Tentti luennoista ja kirjallisuudesta.

Arviointi

Numerolla 1-5.

Suositellut suoritusajankohdat

2. vuoden syksy

Kirjallisuus/Oppimateriaali

 

  1. Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane: Marketing Management, Prentice Hall, 2006 tai uudempi (luennoitsijan esittämässä laajuudessa).
  2. Anderson, James C. & Narus, James A.: Business Market Management, Pearson, 2004.
  3. Kumar, Nirmalya, Anderson, James C. & Narus, James A.: Value Merchants: Demonstrating and Documenting Superior Value in Business Markets, Harvard Business School Press, 2007.
  4. Karjaluoto, Heikki: Digitaalinen markkinointiviestintä: Esimerkkejä parhaista käytännöistä yritys- ja kuluttajamarkkinointiin, WSOYpro Oy, 2010.
  5. Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.

Lisätietoja

Opintojakson voi suorittaa vain osana kurssia MARKA020 Markkinoinnin johtaminen.

Kokonaisuudet johon opintojakso kuuluu

Johtamiskorkeakoulu
Markkinoinnin aineopinnot (Yrityksen taloustiede, markkinointi)
2011–2012
Opintojakso opetusohjelmassa
Opetusohjelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetusohjelmasta.
-
Johtamiskorkeakoulu