Opintojakson tavoitteena on rakentaa käytännön ilmiöihin painottunutta perustaa hypermedian tuntemukselle ja sen tutkimukselle.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään hypermedian eri muotoihin ja tutkimuksen pääsuuntauksiin.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Lukupiiri
21 t
0 t
Kirjallisuus; suoritetaan lukupiirinä, jonka pohjalta kukin opiskelija laatii oppimispäiväkirjan. Tarkempia ohjeita annetaan opetusohjelmassa.
Opetuskieli
suomi,
englanti
Vaadittavat opintosuoritukset
Osallistuminen lukupiiriin sekä oppimispäiväkirja suoritettavasta kirjallisuudesta.
Opintojakso voidaan suorittaa vaihtoehtoisesti myös tenttimällä jaksolle osoitettu kirjallisuus. Suoritustapa tarkennetaan vuosittain opetusohjelmassa.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. Jenkins: Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. MIT Press, 2006. 2. Mäyrä: An Introduction to Game Studies: Games in Culture. Sage Publications, 2008. 3. Wellman & Haythornthwaite (toim.): The Internet in Everyday Life. Blackwell, 2002.
Kokonaisuudet johon opintojakso kuuluu
Informaatiotutkimuksen ja interaktiivisen median laitos