Jakson suoritettuaan opiskelija -tuntee keskeiset terveyden edistämiseen liittyvät mallit ja käsitteet -tuntee terveysohjelmien laatimisen ja arvioinnin perusteet -ymmärtää terveyden edistämisen ja kansanterveystyön suomalaisessa yhteiskunnassa eri ikäryhmissä ja areenoilla -tuntee vaikuttavuuden käsitteen erityispiirteet terveyden edistämisessä -ymmärtää terveyden edistämisen ja tautien ehkäisyn lähestymistapojen eroja
Contents
Jakso suoritetaan aineopintojen lopussa, jolloin voidaan hyödyntää aikaisempia tietoja ja taitoja. -viisi teemapäivää eri alueilta ja terveyden edistämisen opiskelijakonferenssi -terveyden edistämisohjelman laatiminen ryhmätyönä -intervention mapping –menetelmä -terveyden edistämistoimintaa tukevat teoriat ja mallit
Osallistuminen teemapäiviin ja konferenssiin, toimintaohjelman esittäminen konferenssissa, alkutentti, joka suoritettava kurssin alussa sekä lopputentti.
Evaluation
and evaluation criteria
Numeric 1-5.
Alku- ja lopputentti, ryhmän laatima toimintaohjelma ja sen esittäminen.
Recommended year of study
2. year spring
Study materials
Kirjallisuus:
Bartholomew, LK ym. Planning health promotion programs; an intervention mapping approach. Jossey-Bass 2006. (Myös verkkojulkaisuna)
Nutbeam H & Harris E. Theory in a nutshell. A practical guide to health promotion theories. 2. ed. McGraw-Hill 2004.
Opetuksen yhteydessä ilmoitettava materiaali.
Oheiskirjallisuus:
Green LW & Kreuter MW. Health program planning. An educational and ecological ap-proach. McGraw-Hill 2005. (soveltuvin osin)