Tavoitteena on ymmärtää kulttuurin ja vallan yhteen kietoutumista sekä historiallisesti että nykykulttuurissa.
Contents
Jaksossa tutustutaan siihen, kuinka populaarit mediaesitykset tuottavat esimerkiksi kansallisia, etnisiä ja sukupuolisia identiteettejä. Jakson suoritettuaan opiskelija kykenee analysoimaan mediarepresentaatioita osana kamppailua yhteiskunnallisista merkityksistä.
Teaching language
Finnish
Modes of study
Evaluation
Numeric 1-5.
Recommended year of study
1. year autumn
1. year spring
Study materials
Luento ja/tai kirjallisuutta, yhteensä kolme teosta:
Hall , Stuart: Identiteetti (1998) JA Kellner , Douglas: Mediakulttuuri (1998) SEKÄ yksi seuraavista: Consalvo , Mia – Paasonen , Susanna (toim.): Women & Everyday Uses of the Internet (2002), Hall , Stuart: Kulttuurin ja politiikan murroksia (1992), Grossberg , Lawrence: Mielihyvän kytkennät (1995), Koivunen , Anu – Paasonen , Susanna – Pajala , Mari (toim.): Populaarin lumo (2000), Lehtonen , Mikko – Löytty , Olli (toim.): Erilaisuus (2003), Nikunen , Kaarina – Paasonen , Susanna – Saarenmaa , Laura (toim.): Jokapäiväinen pornomme (2005), Rossi Leena-Maija: Heterotehdas (2003), Rowe , Kathleen: The Unruly Woman (1995), Suoranta , Juha: Kasvatus mediakulttuurissa (2003).