Opiskelija - perehtyy yhtenäisen perusopetuksen opetukseen yläluokilla sekä kasvatustyön tavoitteisiin ja menetelmiin tällä kouluasteella - oppii havainnoimaan ja ymmärtämään yksilöllisiä oppimis- ja kasvuprosesseja sekä oppilaiden toimintaa ryhmän jäsenenä - oppii suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan erilaisia matematiikan ja muiden aineiden opetustilanteita - oppii yhteisöllisyyttä ja työyhteisön edellyttämiä vuorovaikutustaitoja - oppii havainnoimaan koulua eri näkökulmilta lapsen oppimis- ja kasvuympäristönä - harjaantuu reflektoimaan pedagogista ajatteluaan
Opiskelija - perehtyy yhtenäisen perusopetuksen opetukseen yläluokilla sekä kasvatustyön tavoitteisiin ja menetelmiin tällä kouluasteella - oppii havainnoimaan ja ymmärtämään yksilöllisiä oppimis- ja kasvuprosesseja sekä oppilaiden toimintaa ryhmän jäsenenä - oppii suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan erilaisia matematiikan ja muiden aineiden opetustilanteita - oppii yhteisöllisyyttä ja työyhteisön edellyttämiä vuorovaikutustaitoja - oppii havainnoimaan koulua eri näkökulmilta lapsen oppimis- ja kasvuympäristönä - harjaantuu reflektoimaan pedagogista ajatteluaan
Sisältö
Opetussuunnitelmaan perehtyminen erityisesti yläluokkien opetussuunnitelman osalta
Opettajan työhön perehtyminen sekä koulu toimintaympäristönä - Kasvatustyön tavoitteet perusopetuksen alaluokilla - Oppilaiden toiminnan havainnointi - Opetuksen suunnittelu, toteutus ja arviointi - Heterogeenisten opetusryhmien havainnointi ja opettaminen - Itse- ja vertaisarviointi
Oppimateriaalit, oppimisympäristöt, tieto- ja viestintätekniikka opetuksen tukena
Vaadittavat opintosuoritukset
Opetuksen seuraamista ja avustamista, 6-8 pidettyä oppituntia ohjauksineen, ryhmä- ja yksilöohjauksia, muuta opiskelua opiskelijan henkilökohtaisen suunnitelman mukaan