Opintojakson tavoitteena on antaa perustiedot markkinoinnin keskeisten osa-alueiden sisällöistä, joita markkinoinnin myöhemmät opintojaksot syventävät.
Sisältö
Opintojaksolla tarkastellaan markkinoinnin erilaisia lähestymistapoja, sisäisiä ja ulkoisia toimintaympäristöjä sekä markkinoinnin päätösmuuttujia. Painopisteenä ovat asiakassuhteiden johtamiseen ja markkinoinnin suunnitteluun liittyvät näkökohdat.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
21 t
0 t
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Arviointi
Numerolla 1-5.
Suositellut suoritusajankohdat
1. vuoden syksy
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane: Marketing Management, Prentice Hall, 2006 tai uudempi (luennoitsijan esittämässä laajuudessa).
Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.