Pakollinen opintokokonaisuus: Asiakaslähtöinen markkinointi -moduuli (25 op). Tämän jälkeen ensisijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet markkinoinnin opintosuuntaan liittyvän kandidaatintutkielman ja toissijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet muiden opintosuuntien aihepiiriin liittyvän kandidaatintutkielman.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija pystyy kehittämään erilaisia asiakkuusstrategioita ja on saanut valmiudet asiakastiedon hyödyntämiseen asiakkuuksien strategisessa johtamisessa.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään asiakkuuksien strategisen johtamisen eri ulottuvuuksiin olemassa olevan tutkimustiedon ja käytännön sovellusten avulla. Opintojaksolla tutustutaan yritysten asiakkuusohjelmiin sekä syvennytään erilaisiin tapoihin hyödyntää asiakastietoa asiakkuuksien strategisessa johtamisessa.
Toteutustavat
Luento- ja harjoitusopetus 20 t.
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Kirjallinen tentti ja harjoitustyöt.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. Egan, John: Relationship Marketing: Exploring Relational Strategies in Marketing, Prentice Hall, 2011. 2. Peppers, Don & Rogers, Martha: Managing Customer Relationships. A Strategic Framework, Wiley, 2011. 3. Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.