Opiskelija muodostaa omiin tutkimusintresseihinsä soveltuvan lähestymistavan tutustumalla kirjallisuustieteelliseen kirjallisuuteen, jossa metodeja on sovellettu lasten- ja nuortenkirjallisuuden tutkimukseen.
Sisältö
Harjoituskurssi tai kirjallisuutta. Valitaan esimerkiksi kolme seuraavista: Happonen: Vilijonkka ikkunassa. Tove Janssonin muumiteosten kuva, sana ja liike (2007); Bradford: Unsettling Narratives: Postcolonial Readings of Children's Literature (2007); Lassén-Seger: Adventures into Otherness: Child Metamorphs in Late Twentieth-Century Children's Literarure (2006); Nikolajeva & Scott, How Picturebooks Work (2001); Nodelman: The Hidden Adult. Defining Children's Literature (2008); Stephens: Retelling Stories, Framing Culture: Traditional Story and Metanarratives in Children's Literature (1998); Suojala & Karjalainen: Avaa lastenkirja! Johdatus lastenkirjallisuuden lajeihin ja käyttöön (2001); Trites: Waking Sleeping Beauty: Feminist Voices in Children's Novels (1997); Wall: The Narrator's Voice (1991), Ylimartimo: Lumikuningattaren valtakunta. H.C. Andersenin satu sisäisen kasvun kuvauksena (2002).