x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2011–2012
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
YKIRA5D Lastenkirjallisuuden tutkimusmetodit 3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija muodostaa omiin tutkimusintresseihinsä soveltuvan lähestymistavan tutustumalla kirjallisuustieteelliseen kirjallisuuteen, jossa metodeja on sovellettu lasten- ja nuortenkirjallisuuden tutkimukseen.

Sisältö

Harjoituskurssi tai kirjallisuutta.
Valitaan esimerkiksi kolme seuraavista: Happonen: Vilijonkka ikkunassa. Tove Janssonin muumiteosten kuva, sana ja liike (2007); Bradford: Unsettling Narratives: Postcolonial Readings of Children's Literature (2007); Lassén-Seger: Adventures into Otherness: Child Metamorphs in Late Twentieth-Century Children's Literarure (2006); Nikolajeva & Scott, How Picturebooks Work (2001); Nodelman: The Hidden Adult. Defining Children's Literature (2008); Stephens: Retelling Stories, Framing Culture: Traditional Story and Metanarratives in Children's Literature (1998); Suojala & Karjalainen: Avaa lastenkirja! Johdatus lastenkirjallisuuden lajeihin ja käyttöön (2001); Trites: Waking Sleeping Beauty: Feminist Voices in Children's Novels (1997); Wall: The Narrator's Voice (1991), Ylimartimo: Lumikuningattaren valtakunta. H.C. Andersenin satu sisäisen kasvun kuvauksena (2002).

Vaadittavat opintosuoritukset

Arviointi

Numerolla 1-5.

Suositellut suoritusajankohdat

3. vuoden syksy
3. vuoden kevät

Lisätietoja

Vaihtoehto kohdalle YKIRA4C.

Kokonaisuudet johon opintojakso kuuluu

Kieli-, käännös- ja kirjallisuustieteiden yksikkö
2011–2012
Opintojakso opetusohjelmassa
Opetusohjelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetusohjelmasta.
Kieli-, käännös- ja kirjallisuustieteiden yksikkö