Opiskelija osaa selittää lasten puheen ja kielen tutkimuksen erilaisten lähestymistapojen perusteita ja soveltaa tätä tietoa omassa tutkimuksessaan ja kuntoutustyössä.
Sisältö
Lapsen puheen ja kielen kehityksen arviointimenetelmät, näyttöön perustuva kuntoutus
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Suoritusvaihtoehto
2
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Kirjallinen tentti
suomeksi
englanniksi
Vaihtoehto 1: luennot ja tentti tai essee. Vaihtoehto 2: kirjatentti suomeksi tai englanniksi. Sovi asiasta Anna-Maija Korpijaakko-Huuhkan kanssa.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Berman, R. A. & Slobin, D. I. 1994. Relating events in narrative. A crosslinguistic developmental study. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Nelson, K. 1998. Language in cognitive development. The emergence of the mediated mind. Cambridge: Cambridge University Press.
Strömqvist, S. & Verhoeven, L. T. (toim.). 2003. Relating events in narrative. Vol.2. Typological and contextual perspectives. Mahwah, NJ: Erlbaum.
Lisätietoja
Vanhan tutkinto-ohjelman mukaisesti suorittaneiden tulee täydentää opintojaksoa erikseen sovittavalla tavalla. Ota yhteyttä Anna-Maija Korpijaakko-Huuhkaan.