Opintojakson käytyään opiskelija ymmärtää keskeiset tutkimussuuntaukset ja hallitsee modernit markkinoinnin tutkimustavat. Markkinoinnin teoria luo pohjan markkinointiajattelun vaiheittaiseen kehittymiseen ja sen tulevaisuuden haasteisiin.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään markkinoinnin perinteisiin ja uusiin näkemyksiin sekä koulukuntiin. Koulukuntia tarkastellaan kriittisesti vertaillen ja paneutuen niiden merkitykseen tutkimuksen, käytännön ja metodologian kannalta.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
20 t
0 t
Harjoitukset
10 t
0 t
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Harjoitustyöt liittyvät markkinoinnin keskeisiin metodologisiin lähestymistapoihin.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Suositellut suoritusajankohdat
1. vuoden syksy
2. vuoden syksy
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Luentojen oheismateriaali.
Baker, Michael J.: Marketing Theory. A Student Text, Cengage Learning Business Press, 2000 (luennoitsijan osoittamassa laajuudessa).
Hunt, Shelby D.: Foundations of Marketing Theory, Toward a General Theory of Marketing, M. E. Sharpe, 2002 (luennoitsijan osoittamassa laajuudessa).
Hunt, Shelby D.: Controversy in Marketing Theory, For Reason, Realism, Truth, and Objectivity, M. E. Sharpe, 2003 (luennoitsijan osoittamassa laajuudessa).