Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee käyttäytymistieteellisen laskentatoimen tutkimuksen historiaa, nykypäivää ja tulevaisuudennäkymiä, ymmärtää inhimillisten tekijöiden ja laskentatoimen välisiä kytkentöjä ja osaa kyseenalaistaa perinteisen mekanistisen laskentatoimen näkemyksen sekä käytännön että teorian tasolla. Lisäksi suorittaessaan opintojaksoa opiskelija kehittää suullisen esityksen laadintataitojaan ja esiintymisvalmiuksiaan saamansa ohjauksen ja palautteen pohjalta.
Sisältö
Opintojaksolla tutustutaan johdon laskentatoimen käyttäytymistieteellisen tutkimuksen historiaan, nykypäivään ja tulevaisuuteen sekä käytettäviin tutkimusmetodologioihin ja -metodeihin tieteellisten artikkeleiden pohjalta. Lisäksi opintojaksolla käsitellään johdon laskentatoimeen liittyviä käyttäytymisteemoja (motivaatio, osallistuminen, organisaatioilmapiiri, tunneäly jne.) case-harjoitusten, ryhmätöiden, esseiden, suullisten esitysten ja seminaarikeskustelujen avulla.
Osallistuminen opetukseen ja essee ja seminaari ja ryhmätyö(t) 1. Aktiivinen (väh. 90%) osallistuminen pienryhmäopetukseen ja seminaaritilaisuuksiin. 2. Ryhmätyöt, essee, suulliset esitykset, opponointi. 3. Oppimispäiväkirja.
Arviointi
ja arviointiperusteet
Numerolla 1-5.
Kurssin suoritus arvioidaan ryhmätöiden, esseiden, oppimispäiväkirjan, opponointien, suullisten esitysten ja keskusteluaktiivisuuden perusteella.