Tavoitteena on, että opiskelijat perehtyvät kouluun erilaisten oppijoiden toimintaympäristönä.
Sisältö
Opintojaksossa tarkastellaan kouluyhteisön haasteita vastata monenlaisten oppijoiden erityistarpeisiin sekä eriyttämisen ja yksilöllistämisen keinoihin.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
5 t
0 t
Itsenäinen työskentely
50 t
0 t
Lukupiiri
26 t
0 t
Vaadittavat opintosuoritukset
Johdantoluennon lisäksi suoritetaan seminaari tai essee.
Arviointi
Hyväksytty/hylätty.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1) IKONEN, O. & VIRTANEN, P. (toim.) 2007. Erilainen oppija – yhteiseen kouluun. Kokemuksia yksilöllisyyden ja yhteisöllisyyden kehittämiseksi. Jyväskylä: PS-kustannus.
2) TALIB, M-T. 2002. Monikulttuurinen koulu: haaste ja mahdollisuus.