-hahmottaa pelinkehityksen erityispiirteitä -osaa tuottaa, konkretisoida, muunnella, kehittää ja dokumentoida peli-ideoita nopeassa aikataulussa -osaa analysoida ja reflektoida omaa luovaa prosessiaan
Sisältö
Pelisuunnittelun tavoitteet, käytännöt ja pelituotannon kehykset. Innovaatio ja luovuus pelisuunnittelussa. Iteratiivinen pelisuunnittelu. Peli-ideoinnin menetelmät. Pelikonseptoinnin tekniikat. Pelin formaalien elementtien sekä pelin teeman ja ulkoasun väliset suhteet. Matalan tason prototypointi. Peli järjestelmänä ja dynaamisen systeemin tasapainottamisen kysymykset. Pelitestaus osana pelisuunnittelua. Pelisuunnitteluprosessin dokumentointi ja arviointi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
englanniksi
Arviointi
Numerolla 1-5.
Lisätietoja
Opintojakson opetuskieli on englanti. Opiskelija voi kuitenkin halutessaan suorittaa opintojakson myös suomen kielellä (suomenkieliset harjoitustyöt, esseet yms.).