x !
Archived Curricula Guide 2007–2009
Curricula Guide is archieved. Please refer to current Curricula Guides
POHKS4D Structure of Swedish III 5 ECTS
Organised by
Scandinavian Languages

Learning outcomes

Students deepen their knowledge of a specific grammatical area in the Swedish language.

Contents

Familiarization of a specific problem in the Swedish grammar agreed on separately with the supervisor.

Teaching methods

Lecture or reading course.

Modes of study

Evaluation and evaluation criteria

Numeric 1-5.
Written exam or practice work.

Study materials

Platzack, C., Svensk syntax i nordisk belysning. 1994. In Svenskans beskrivning 20. S. 38–60; Svenska Akademiens grammatik 1–4. Svenska Akademien 1999; Teleman, U., Ordklasser och satsdelar – finns dom?. 1974. Språket i bruk. S. 72–98; Söderberg, B., Sex öl, två taxi, raffiga foto. Om den oböjda pluralen. 1984. Nysvenska studier 62. S. 18–44; Ekberg, L., Ordbildningens gränser: om are-avledningar i svenskan. 1995. Arkiv för nordisk filologi 110. S. 179–198; Wiik-Andersson, E., Begreppet grammatikalisering belyst med svenska exempel. 1997. Språk och stil 7. S. 19–35; Hellberg, S., Bestämd form pluralis. 1993. Nysvenska studier 55/56. S. 227–250; Källström, R., Kongruens i svenskan. Göteborgs universitet 1993; Holm, L., Satsadverbial eller sättsadverbial?. 1991. In Svenskans beskrivning 18. S. 172–180; Falk, C., Lexikalt kasus i svenska. 1995. Arkiv för nordisk filologi 110. S. 199–226; Teleman, U., Var går gränsen mellan huvudverb och hjälpverb?. 1994. In Svenskans beskrivning 20. S. 360–369.

Belongs to following study modules

School of Modern Languages and Translation Studies
2008–2009
Teaching
Archived Teaching Schedule. Please refer to current Teaching Shedule.
-
School of Modern Languages and Translation Studies