x !
Archived Curricula Guide 2008–2010
Curricula Guide is archieved. Please refer to current Curricula Guides
KASOS13 Advanced literature 4 ECTS
Organised by
Education, Teacher Education
Person in charge
Professorit ja dosentit

Learning outcomes

Opiskelija hankkii valmiuksia itsenäiseen tiedonhankintaan ja perehtyy valitsemansa kasvatustieteellisen teema-alueen kirjallisuuteen.

Contents

Kirjallisuuteen perehtyminen ja sen hyväksyttävä suorittaminen joko tenttimällä tai esseillä

Further information on prerequisites and recommendations

Kasvatustieteen perus- ja aineopinnot

Teaching methods

Teaching method Contact Online
Independent work 108 h 0 h

Kirjallisuus sovitaan pro gradu –työn ohjaajan kanssa tarjolla olevista teemakokonaisuuksista.

Teaching language

Finnish

Modes of study

Tentti tai esseesuoritus

Evaluation

Numeric 1-5.

Study materials

Kirjallisuusvaihtoehdot:

a) Opetuksen historiallis-yhteiskunnallinen perusta

Doll, W.E. 1993. Post-modern perspective on curriculum. New York: Teacher’s College Press.

Gundem, B., & Hopmann, S. (toim.) 1998. Didaktik and/or curriculum: An international dialogue. Peter Lang.

Westbury, I., Hopmann, S., & Riquarts, K. (toim.) 2000. Teaching as a reflective practice: the German didaktik tradition. Erlbaum.

Wain, K. 2004. Learning society in a postmodern world. Peter Lang.

 

b) Opettajuuden ja oppimisen tutkimus

Banks, J. & McGee Banks, C. (Eds.) 2004. Multicultural education: issues and perspectives. New York: Wiley.

Cuban, L. 2004. The Blackboard and the Bottom Line. Why schools can't be businesses? Cambridge, Massachusetts, and London: Harvard University Press.

Sahlberg, P. & Sharan, S. (Toim). 2002. Yhteistoiminnallisen oppimisen käsikirja. Helsink: WSOY.

Nummenmaa, A-R. & Välijärvi, J. (Toim), 2006. Opettajan työ ja oppiminen. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos.

Vygotskij, L. 1987.

 

c.1) Matematiikkakasvatus:

Sierpinska, A. 1994. Understanding in Mathematics. The Falmer Press.

Watson, A. 2006. Raising Achievement in Secondary Mathematics. Open University Press.

Webb, R. (Ed.) 2006. Changing Teaching and Learning in the Primary School. Open University Press. Kaikki kolme teosta luettavissa Ebraryssa.

 

c.2). Kielikasvatus:

Benson, P. & Nunan, D. (Eds.) 2005. Learners’ stories: difference and diversity in language learning. Cambridge: Cambridge University Press.

Gieve, S. & Miller, I.K. (Eds.) 2006. Understanding the language classroom. New York: Palgrave Macmillan.

Lantolf, J. & Thorne, S.L. 2006. Sociocultural theory and the genesis of second language development. Oxford: Oxford University Press.

Belongs to following study modules

Department of Teacher Education
Optional advanced studies (Education, Teacher Education)
Department of Teacher Education
2008–2009
Teaching
Archived Teaching Schedule. Please refer to current Teaching Shedule.
-
Department of Teacher Education