x !
Archived Curricula Guide 2010–2011
Curricula Guide is archieved. Please refer to current Curricula Guides
LTOOK003 Marketing 5 ECTS
Organised by
Essentials of Business Administration
Person in charge
Lehtori
Preceding studies
Compulsory:
LTOOK001 Orientation
Course is available for:
  • Minor subject students
Corresponding course units in the curriculum
Department of Management Studies
Curricula 2008 – 2010
LTOOK003 Marketing 5 ECTS

Learning outcomes

Opintojakson tavoitteena on perehdyttää opiskelija markkinoinnin peruskäsitteisiin ja markkinoinnin toteuttamiseen osana liiketoimintaa.

Contents

Opintojaksolla tarkastellaan markkinoinnin toimintaympäristöä (erityisesti suhde- ja verkostoympäristön merkitystä), markkinoinnin erilaisia kilpailukeinoja sekä kuluttajien ja organisaatioiden ostokäyttäytymistä.

Teaching methods

Teaching method Contact Online
Lectures 30 h 0 h

Teaching language

Finnish

Modes of study

Evaluation

Numeric 1-5.

Study materials

 

  1. Kotler, Philip & Keller, Kevin Lane: Marketing Management, 12. painos, Pearson Education, 2006 tai uudempi (luennoitsijan esittämässä laajuudessa).
  2. Tikkanen, Henrikki, Aspara, Jaakko & Parvinen; Petri: Strategisen markkinoinnin perusteet, Talentum, 2007.
  3. Muu luennoitsijan osoittama materiaali.

Belongs to following study modules

Department of Management Studies
Essentials of Business Administration (Essentials of Business Administration)
Institute of Medical Technology
2010–2011
Teaching
Archived Teaching Schedule. Please refer to current Teaching Shedule.
Department of Management Studies