Pää- ja sivuaineopiskelijoille valinnainen opintojakso.
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on syventää opiskelijan tietämystä oppimisesta ja sen rakentumisesta erilaisissa diskursiivisissa, vuorovaikutteisissa ja yhteisöllisissä toimintaympäristöissä.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään erityisesti sosiokulttuuriseen oppimissuuntaukseen, verkostopohjaisiin oppimisympäristöihin sekä yhteisöllisen ja yhteiskunnallisen oppimisen tutkimukseen.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Seminaari
21 t
0 t
Vaihtoehtoinen suoritusmuoto: kirjallisuuden tenttiminen.
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Vaihtoehtoinen suoritusmuoto: kirjallisuuden tenttiminen (kolme teosta). Kirjallisuus suoritetaan kokonaisuutena. Katso kuulusteluajankohdat vastuuopettajalistasta laitoksen kotisivuilta.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Bereiter, C., Education and Mind in the Knowledge Age. Lawrence Erlbaum Associates. 2002. (myös e-kirjana Nelli-portaalissa)
Parviainen, J. (toim.), Kollektiivinen asiantuntijuus. Tampere University Press. 2006.
Van der Lindendagger, J. & Renshaw, P. (eds.), Dialogic Learning: Shifting Perspectives to Learning, Instruction, and Teaching. Kluwer Law Int..2004. (myös e-kirjana Nelli-portaalissa)
Wertsch, J.V., del Rio, P. & Alvarez A., Sociocultural Studies of Mind. Cambridge University Press. 1995 (tai uudempi).
Wenger, E., Communities of Practice: Learning, Meaning and Identity. Cambridge University Press. 1998 (tai uudempi).