Opiskelijalla on valmiudet analysoida akateemista työtä ja sen johtamista työyhteisöllisestä näkökulmasta. Hän kykenee kehittämään työyhteisöllisiä osaamisalueita, joita tarvitaan muutoksissa ja muutosprosessien johtamisessa.
Opiskelija ymmärtää työhyvinvoinnin eri osa-alueiden merkityksen osana korkeakoulun johtamista sekä kykenee käytännössä kehittämään omia ajattelumalleja ja asenteita. Hän tuntee keskeiset työhyvinvoinnin käsitteet. Opiskelija tuntee viestinnän merkityksen johtamisessa.
Sisältö
- akateeminen organisaaatio työyhteisönä - työyhteisö, muutokset ja haasteelliset tilanteet - viestintä ja johtaminen - työhyvinvointi
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
24 t
0 t
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
KehittämistehtäväOsallistuminen opetukseen
suomeksi
Arviointi
Numerolla 1-5.
RyhmätenttiKirjallinen tentti
suomeksi
Arviointi
Numerolla 1-5.
Opintojakson suoritusmuodot: ryhmätentti SEKÄ kehittämistehtävä. Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan edellytetään ryhmätenttiin osallistumisen ja kehittämistehtävän laatimisen lisäksi osallistuvan jakson luennoille.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1) Birnbaum, R. (1988). How Colleges Work: The Cybernetics of Academic Organization and Leadership. San Francisco: Jossey-Bass (soveltuvin osin)
2) Kinnunen, U., Feldt, T. ja Mauno, S. (toim.) (2005). Työ leipälajina. Työhyvinvoinnin psykologiset perusteet. Jyväskylä : PS-Kustannus (soveltuvin osin)