Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
–tuntee mediakentän keskeiset toimijat ja kehitysnäkymät, perinteisen ja sosiaalisen median sekä mainosviestinnän viestintäkulttuurien yhtäläisyydet ja erot
–ymmärtää journalistiikan yhteiskunnallisen tehtävän
–tuntee Pohjoismaisen public service- medioiden historiallisen kehityksen ja erityisaseman
–osaa analysoida mediatekstejä ja mediakieltä sekä eri toimijoiden viestintästrategioita; arvioida mediasisältöjen tuottamia valtasuhteita, kategorioita, ja stereotypioita
–tuntee käsitteet multimodaalisuus; tekninen konvergenssi; intertekstuaalisuus sekä media kulttuurina ja rituaalina
–tuntee mm. käsitteet medioitu sekä medialisoitu yhteiskunta ja kulttuuri
Kurssin sisältö: Public service- media, mediaviestinnän muuttuvat tehtävät ja erityispiirteet, medialisoitu yhteiskunta ja kulttuuri, median rituaalit, media-analyysin keskeisiä menetelmiä