Demokratiatutkimusverkosto x Metso FAKTA: Mistä äänestämme europarlamenttivaaleissa?

SijaintiPääkirjasto Metso, Pirkankatu 2, 33210 Tampere
Ajankohta29.5.2024 15.00–16.30
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Millaista on parlamentin valta? Miten se vaikuttaa meihin, kansallisesti ja kansainvälisesti? Äänestämmekö puoluetta vai persoonaa? Millaiset arjen demokratialihakset Eurooppa antaa kansalaisilleen?

Europarlamenttivaaleissa äänestämisestä sekä puolue- ja ehdokasvalinnoista keskustelemassa Tampereen yliopistosta valtio-opin professori Elina Kestilä-Kekkonen, politiikan tutkimuksen väitöskirjatutkija Johannes Lehtinen ja valtio-opin professori Tapio Raunio. Paneelikeskustelun juontaa kirjastonhoitaja Marjo Hietikko.

Metso FAKTA on paneelikeskustelusarja, jossa vieraat ottavat kantaa illan kysymykseen. Myös yleisö pääsee kertomaan mielipiteensä äänestämällä. Keskustelutilaisuus alkaa klo 18 Metson lavalla.

Tapahtuma striimataan Metso STUDIOn toimesta ja sitä voi seurata myös etänä Tampereen kaupunginkirjaston YouTube-kanavalla. https://www.youtube.com/@TampereenKirjasto

Vapaa pääsy, tervetuloa!

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Tampereen kaupunginkirjasto ja Tampereen yliopiston demokratiatutkimusverkosto.

Demokratiatutkimusverkosto ja Pääkirjasto METSO

Matias Heikkilä / matias.heikkila@tuni.fi