Hifiki-kevätkonferenssi

Tampereen yliopiston keskustakampus, Pinni B -rakennus
Ajankohta20.4.2023 7.00–21.4.2023 12.30
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Tampereen maisemaa, jossa on kaksi korkeaa vanhaa tehtaan piippua.
Historian, filosofian ja kirjallisuustieteen perustutkinto-opiskelijat kertovat tutkielmistaan ja pääpuhujina kuullaan väitöskirja- ja postdoc-tutkijoita.

Hifiki-kevätkonferenssi on yhteiskuntatieteiden tiedekunnan historian, filosofian ja kirjallisuustieteen yksikön (Hifi) tapaaminen. Kevätkonferenssin tarkoituksena on koota yhteen yksikön eri oppiaineiden opiskelijoita ja tutkijoita ja mahdollistaa siten ajatusten jakamista yli oppiainerajojen.

Konferenssin esitelmät tarjoavat runsaasti tietoa ja uusia näkemyksiä yksikön tutkimusaiheista.

Pääpuhujaesitelmät esittelevät yksikössä tehtävää tutkimusta. Filosofian väitöskirjatutkija Siiri Porkkala käsittelee esitelmässään sukupuolen moninaisuutta ja episteemistä epäoikeudenmukaisuutta sekä sukupuolen filosofiaa. Historian post doc -tutkija Reetta Eiranen tarkastelee omakohtaista nationalismia 1800-luvun kirjeissä, ja kirjallisuustieteen väitöskirjatutkija ViIle Hämäläinen puhuu retorisen kertomusteorian soveltamisesta kontroversiaalin kirjallisuuden tutkimukseen.

Konferenssi on avoin kaikille kiinnostuneille. Konferenssin esitelmät pidetään keskustakampuksen Pinni B -rakennuksessa torstaista perjantaihin 20.–21.4.2023. Tutustu ohjelmaan konferenssin verkkosivuilla.

Lue lisää Hifiki-konferenssista.

Yliopistonlehtori Hanna Samola, hanna.samola@tuni.fi