Lokakuun Tiedekahvila 10.10.24 klo 10: Konfliktit, kriisit ja rauhan rakentuminen

SijaintiKanslerinrinne 1, 33100 Tampere
Tampereen yliopisto, keskustakampus, TietoPinni, Juniversityn uudet tilat B0081
Ajankohta10.10.2024 9.45–10.45
Tampereen yliopiston Juniversityn Tiedekahvila
Tulevaisuus, monitieteisyys ja uudet ilmiöt ovat nyt saatavillasi! Tiedekahvila kutsuu sinut tutustumaan uusiin aloihin ja mahdollisuuksiin.

Syksyn ensimmäisessä Tiedekahvilassa:

Miten konfliktit ovat muuttaneet luonnettaan hybridiuhkien ja monikriisien aikakaudella? Miten Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikka muuttuu ydinaseliittouman jäsenenä? Mitä rauha ja konfliktit tarkoittavat yhteiskunnissa, joissa ei käydä sotaa? Entä nuorten arjessa?

Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan turvallisuudesta, rauhasta ja konflikteista alan tutkijoiden kanssa. Aihepiiriin meidät johdattavat rauhan- ja konfliktintutkimuksen väitöskirjatutkija Anna Sofia Suoranta sekä turvallisuustutkimuksen yliopisto-opettaja Tapio Juntunen.

Tavataan Tiedekahvilassa torstaina 10.10.2024 klo 10 (ovet avautuvat jo klo 9.45)!

Ilmoita itsesi tai oppilasryhmäsi mukaan!

Tutustu Tiedekahviloiden tallenteisiin nettisivuillamme

Opettaja! Tiedekahvilan aihe sopii oppituntimateriaaliksi mm. seuraaviin opintojaksoihin:

ET2 Minä ja yhteiskunta

HI2 Kansainväliset suhteet

YH3 Suomi, Eurooppa ja muuttuva maailma

Tampereen yliopiston lasten ja nuorten Juniversity

Kohderyhmä

Juniversityn Tiedekahvila on yhdeksäsluokkalaisille ja toisen asteen opiskelijoille suunnattu keskusteleva luentosarja, joka tutustuttaa nuoria eri koulutusalojen mahdollisuuksiin. Tiedekahviloissa käsitellään ajankohtaisia teemoja, jotka sopivat useisiin oppiaineisiin. Lokakuun Tiedekahvila on osa Juniversityn keskustakampuksen uusien tilojen avajaisviikon ohjelmaa. Päivän aiheena on konfliktit, kriisit ja rauhan rakentuminen.

juniversity@tuni.fi