Making movies – kirjoja elokuvan teosta. Uusi teemakokoelma on tutustuttavanasi!

Julkaistu 17.4.2024
Tampereen korkeakouluyhteisö
Elokuvakirjallisuuden teemakokoelman kuvituskuva.
Tiesitkö että korkeakouluyhteisössämme opiskellaan myös laajasti media-alaa niin tekniikan, tekemisen, kirjoittamisen kuin taiteidenkin puolella? Tampereen yliopiston kirjastolla on tarjolla laaja valikoima kirjallisuutta myös elokuvan tekemisestä sekä suomeksi että englanniksi. Tutustu valikoimaan ja löydä itsellesi mielenkiintoista luettavaa.

Tampereen yliopiston kirjaston kokoelma elokuvien tekemisestä on kuin aarreaitta elokuvaharrastajille ja ammattilaisille! Sieltä löydät kaiken tarvittavan elokuvien tekemiseen, oli kiinnostuksesi sitten käsikirjoittamisessa, ohjaamisessa, kuvaamisessa, äänisuunnittelussa, värinkäsittelyssä, erikoistehosteissa tai leikkaamisessa. Valikoima on täynnä käytännönläheistä tietoa ja inspiraatiota, joka auttaa sinua kehittymään osaajana ja toteuttamaan omia luovia visioitasi valkokankaalle, verkkoon tai pienelle näytölle. Sukella kokoelman ja anna mielikuvituksesi lentää!

Painetut kirjat löytyvät kirjaston TAMKin toimipisteestä hyllyluokasta 77.41, lisäksi monista englanninkielisistä kirjoista löytyy elektroninen versio, toisinaan myös uudempi kuin painettu versio.

Muista katsoa myös aiemmin julkaistu elokuva-alan yleinen teemakokoelma.

Kokoelman löydät tästä linkistä. Linkki on pysyvä, voit palata kokoelmaan myöhemmin. (Teemakokoelman kirjat ovat enimmäkseen TAMKin toimipisteessä, mutta myös Linnassa on elokuvakirjallisuutta. Varaamalla voit tilata kirjan haluamaasi toimipisteeseen)

Muistathan myös muut kirjaston teemakokoelmat, joiden avulla voit syventyä erilaisiin aiheisiin ja löytää uutta tietoa. Kirjaston henkilökunta auttaa mielellään teemakokoelmien löytämisessä ja aineistojen käytössä.

Voit ehdottaa meille aiheita teemakokoelmiin ja antaa palautetta: hankinta.kirjasto [at] tuni.fi (hankinta[dot]kirjasto[at]tuni[dot]fi)