Puheenvuoroja sivistyksestä kestävään tulevaisuuteen kasvattamisessa

Tampereen korkeakouluyhteisö
SijaintiVerkkotilaisuus,
Ajankohta27.9.2024 13.00–15.00
Näytä kaikki ajankohdat
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Luokan pöydällä on karttapallo ja YK:n kestävän kehityksen tavoitteita käsitteleviä kortteja. Taustalla näkyy ihmisiä keskustelemassa pienissä ryhmissä.
SIRENE-verkoston virtuaalisessa kahvihetkessä keskustellaan sivistyksen roolista kestävän tulevaisuuden rakentamisessa. Kahvihetkeen sisältyy alustuksia ja ohjattua keskustelua.

Ympäristö- ja kestävyyskasvatuksen tutkijaverkosto SIRENE toteuttaa syksyllä 2024 kolme keskustelevaa webinaaria eli virtuaalista kahvihetkeä otsikolla Puheenvuoroja sivistyksestä kestävään tulevaisuuteen kasvattamisessa. Samalla otsikolla julkaistaan syksyn aikana tutkijoiden kirjoittamien blogitekstien sarja. Kolmena iltapäivänä keskustelemme blogien kirjoittajien alustusten pohjalta sivistyksen roolista kestävän yhteiskunnan rakentamisessa.

Ensimmäinen kahvihetki järjestetään perjantaina 27.9. klo 13-15. Tilaisuudessa Eveliina Asikainen Tampereen ammatillisesta opettajakorkeakoulusta alustaa ammatillisen opettajan planetaarisesta toimijuudesta. Henrika Ylirisku Aalto-yliopistosta puolestaan puhuu posthumaanista sivistyksestä. Alustusten jälkeen keskustellaan. Tilaisuuden puheenjohtajana toimii Erkka Laininen OKKA-säätiöstä.

Tilaisuuksiin ovat tervetulleita kaikki sivistyksestä ja kestävästä tulevaisuudesta kiinnostuneet. Blogisarja ja webinaarit liittyvät Sivistyksen teemavuoden tapahtumiin.

Tulevat tapahtumat

27.9.2024 13.00–15.00
30.10.2024 14.00–16.00
28.11.2024 14.00–16.00