TAMKin tutkinto-opiskelijaksi avoimen väylän tai siirtohaun kautta? Hakuaika 29.9.−13.10.2023

Julkaistu 25.9.2023
Tampereen ammattikorkeakoulu
Tampereen ammattikorkeakoulun syksyn 2023 avoimen väylän haussa on monipuolinen koulutustarjonta. Hakukohteita on yhteensä 48. Avoimen väylän haku alkaa perjantaina 29.9. ja päättyy 13.10.2023 klo 15.00.

Voit hakea tutkinto-opiskelijaksi, kun olet suorittanut avoimessa ammattikorkeakoulussa riittävän määrän tutkinto-ohjelmaan soveltuvia opintoja, esimerkiksi avoimen ammattikorkeakoulun polkuopintoja. Hakukohteen valintaperusteissa kerrotaan tarkemmin vähimmäisopintopistemäärä ja muut valintaan vaikuttavat kriteerit.

AMK-hakukohteita on tarjolla 35, ja ylempiin AMK-tutkintoihin johtavia hakukohteita 13. Avoimen väylän erillishaussa on mukana sekä päivätoteutuksena että monimuotototeutuksena järjestettäviä koulutuksia. Lisäksi hakukohteena on 7 englanninkielistä tutkinto-ohjelmaa, sekä Bachelor- että Master-tason tutkintoja.

Avoimen väylän erillishaussa TAMK tekee yhteistyötä toisen asteen ammatillisten oppilaitosten kanssa tarjoamalla toisen asteen opiskelijoille mahdollisuuden väyläopintoihin, jotka suorittamalla voi hakea tutkinto-opiskelijaksi avoimen väylän erillishaussa. Väyläopinnot on mahdollista sisällyttää osaksi toisen asteen tutkintoa. Syksyn 2023 avoimen väylän erillishaussa toisen asteen väylän hakukohteita on tarjolla kätilön, sairaanhoitajan, sosionomin, restonomin, autotekniikan, biotuotetekniikan sekä metsätalouden aloilla.

Siirtohaku käynnissä samaan aikaan

Siirtohaussa voivat hakea korkeakoulua vaihtavat opiskelijat. Siirtohaun kautta hyväksytyn opiskelijan opiskeluoikeus siirtyy korkeakoulusta toiseen. TAMKin siirtohaussa voi hakea ainoastaan AMK-tutkintoon johtaviin opintoihin. Hakukohteita on yhteensä 27, joista kaksi englanninkielisiin tutkinto-ohjelmiin.

Haussa olevat tutkinnot:

Lisätietoja:
Hakijoiden yhteydenotot TAMKin hakijapalveluihin:
hakijapalvelut.tamk [at] tuni.fi