Tampereen korkeakouluyhteisön OPO-seminaari 4.10.2024: Koko toinen aste ohjaa!

Tampereen korkeakouluyhteisö
SijaintiKalevantie 4 , 33100 Tampere
Tampereen yliopisto keskustakampus Pinni B-rakennus Tila: auditorio B1100
Ajankohta4.10.2024 5.30–11.30
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Opiskelijoita seisomassa nurmikentällä
Toivotamme kaikki toisen asteen ohjauksesta kiinnostuneet tervetulleeksi vuotuiseen Tampereen korkeakouluyhteisön OPO-seminaariin perjantaina 4.10.2024 klo 8.30 alkaen. Seminaari järjestetään Tampereen yliopiston keskustakampuksella. Aamupäivän ohjelmaan voi osallistua myös etänä Zoomilla.

Tänä vuonna ohjelmassa katsotaan tulevaisuuteen teemalla koko toinen aste ohjaa. Teemalla haluamme nostaa esille esimerkiksi aineenopettajien roolia nuorten jatko-opintoihin ohjaamisessa.

Aamupäivän hybridinä toteutettavassa ohjelmassa mm.

• Korkeakoulujen ajankohtaisia nostoja
  • Yliopistojen valintakoeuudistus Tampereen yliopistossa
  • Paneelikeskustelu: Miten eri koulutusaloilla ratkotaan työvoimapulaa ja tulevaisuuden haasteita.
  • Erilaiset oppijat: S2-opiskelijat yliopistossa ja ammattikorkeakoulussa

Iltapäivän työpajoissa paikan päällä osallistuville mm.

• Tutustutaan Juniversityn uusiin tiloihin
  • TAMKin opintojen keskeyttäminen: syyt ja taustat & toimenpiteet ehkäisyyn
  • Pureudutaan korkeakouluun tutustumismahdollisuuksiin jo toisen asteen aikana

Pysy kuulolla!

Julkaisemme tarkemman ohjelman ja avaamme ilmoittautumisen syyskuussa 2024 tapahtuman verkkosivuilla

OPO-seminaari on Tampereen korkeakouluyhteisön vuosittain järjestämä maksuton tapahtuma. Tapahtuma on avoin kaikille toisella asteen ohjaustyötä tekeville ja siitä kiinnostuneille henkilöille.

Tervetuloa mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan ajankohtaisista aiheista ja tapaamaan kollegoita toiselta asteelta ja korkeakouluista.

juniversity [at] tuni.fi

Opettajille ja opinto-ohjaajille | Tampereen korkeakouluyhteisö (tuni.fi)

Tampereen yliopisto ja Tampereen ammattikorkeakoulu

Kohderyhmä

Tapahtuma on avoin kaikille toisella asteen ohjaustyötä tekeville ja siitä kiinnostuneille henkilöille. Myös Tampereen yliopiston ja TAMKin henkilökunta ovat tervetulleita.