Tervaskannot 90+ -tutkimuksen yleisötilaisuus

Ajankohta27.8.2024 10.30–12.30
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Tampereella vuonna 1995 aloitettu Tervaskannot 90+ tutkimushanke on keskittynyt vanhoista vanhimpien tamperelaisten terveyden ja hyvinvoinnin tutkimiseen kohta 30 vuoden ajan.

Tervaskannot 90+ tutkimuksessa on kerätty tietoa 90 vuotta täyttäneiden tamperelaisten elämäntilanteesta, terveydestä ja toimintakyvystä sekä avunsaamisesta ja palvelujen käytöstä jo vuodesta 1995.

Olemme toteuttaneet uusia tiedonkeruita postikyselyillä ja elämäntarinahaastatteluilla sekä toteuttaneet kotikäyntejä, joissa on mitattu mm. toimintakykyä. Kutsumme kaikki kiinnostuneet keskustelemaan, mitä Tampereen vanhimmille kuuluu.

Tilaisuudessa hankkeen tutkijat keskustelevat tutkimuksen taustasta, toteutuksesta sekä tuloksista ja tulevaisuuden näkymistä. Tilaisuuteen on vapaa pääsy, ei ilmoittautumista
Kahvitarjoilu klo 13.30 alkaen.

Tervetuloa yleisötilaisuuteen!

Tampereen yliopisto ja Gerontologian tutkimuskeskus (GEREC)