Kuvaus
Osaamisesta puhutaan kaikkialla, mutta puhetta tiedosta ja tietämisestä on kovin vähän. Yliopiston tehtävänä on tarjota tutkimukseen perustuvaa ylintä opetusta, mutta mitä se tarkoittaa? Mikä on tiedon rooli opetussuunnitelmissa ja mihin tietoa koskevat valinnat perustuvat? Miten tieto ja osaaminen suhteutuvat toisiinsa? Webinaarissa tarkastellaan yliopiston ja ammattikorkeakoulun yhteisiä opetussuunnitelmia ihmis- ja yhteiskuntatieteiden sekä teknistieteellisen alan näkökulmista. Esitys perustuu tutkimukseen, joka kohdistui monitieteisten ja ammatillisesti suuntautuneiden tutkinto-ohjelmien tieteenalakohtaisiin tietokäytänteisiin ja opetussuunnitelmien mahdollisuuksiin.
Voit perehtyä aiheeseen ennakkoon lukemalla Johanna Annalan blogikirjoituksen Onko osaamispuhe johtanut tietosokeuteen? TLC-blogista.
Linkkejä:
Annala, J. (2022) What Knowledge Counts? Boundaries of Knowledge in Cross-Institutional Curricula in Higher Education. Higher Education. https://doi.org/10.1007/s10734-022-00891-z
Annala, J. (2022) Disciplinary knowledge practices and powerful knowledge: a study on knowledge and curriculum structures in regions. Teaching in Higher Education. https://doi.org/10.1080/13562517.2022.2114340
Asiantuntija
Johanna Annala, Ph.D., dosentti, yliopistonlehtori, yliopistopedagogiikka
Kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunta, Tampereen yliopisto
Osallistuminen
Webinaariin ei ole erillistä ilmoittautumista ja se järjestetään etäyhteydellä Zoomissa. Tilaisuus on avoin myös muiden korkeakoulujen henkilöstölle
Muista kevään webinaareista tiedotetaan heti päivämäärien vahvistuttua.
Liity mukaan Zoomissa.
Meeting ID: 658 7414 8436
Passcode: 098832
Lisätiedot: tlc [at] tuni.fi
Järjestäjä
Teaching and Learning Centre
Lisätietoja
tlc@tuni.fi