UNESCO konferenssi

Ajankohta6.6.2024 9.00–12.00
Kielienglanti, suomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
 Keskelle Lesothon kuningaskunnan vuoristoseutua rakennettu Afrikan suurin pato, 185 metriä korkea Katse. (Juuti 2022)
Vesihuollon haasteet Challenges in water supply and sanitation Tampereen yliopisto on saanut jatkoa kestävien vesihuoltopalveluiden Unesco-oppituolille. Jo järjestykseltään 12. Unesco-oppituolin vuosikonferenssi pidetään hybridinä Teamsin välityksellä ja Tampereen yliopistolla, Hervannan kampuksella, RK218 torstaina 6.6.2024 kello 9.00. The annual conference of the UNESCO Chair in Sustainable Water Services (UNECWAS) Welcome to join us! The event starts on Thursday 6 June 2024 at 9:00 a.m. Helsinki time.

Ohjelma/Program

9.00 Tilaisuuden avaus UNESCO Chair Petri Juuti

9.01 Doctoral Researcher, TUNI, Pilar Meseguer: ”C R I D A – Climate Risk Informed Decision Analysis”

9.30 Postdoctoral Research Fellow, TUNI, Ismaël Maazaz: “Flooding, water scarcity and changing waterscapes in Central Africa”

10.00 Senior Scientist, GTK, Niko Putkinen: ”Kurikan syväpohjavesiprojektin hallinnalliset haasteet”

10.30 Kahvitauko

10.35 Associate Professor, former UNESCO Chair, TUNI, Tapio Katko: ”Mitä myyttejä ilmassa ja vedessä?”

11.00 Tampereen yliopiston tervehdys, vararehtori Tapio Visakorpi

11.30 Extraordinary Professor, North-West University, South Africa, Johann Tempelhoff: ”Postcolonial South Africa’s water and aridity in the era of climate change”

12.00 Tilaisuuden päätössanat UNESCO Co-Chair Riikka Juuti

Tampereen teknilliseen yliopistoon kesällä 2012 perustettu Unesco-oppituoli oli vesihuoltopalveluiden alalla päänavaus. Tampereen teknillisen yliopiston ja Unescon yhdessä sopima oppituoli ”Sustainable Water Services – kestävät vesihuoltopalvelut” keskittyy vesihuoltopalveluiden eli yhdyskuntien vedenhankintaan ja sanitaatioon, kun muut keskittyivät vesivaroihin ja niiden hallintaan eri näkökulmista.

Tampereen yliopiston rakennetun ympäristön tiedekunnan vesihuoltopalveluiden tutkimusryhmällä CADWESilla on pitkä, useiden kymmenien vuosien kokemus vesi- ja ympäristöalan kansainvälisestä yhteistyöstä erityisesti kehittyvien ja Afrikan maiden kanssa.

Järjestäjä

CADWES Vesihuoltopalveluiden tutkimusryhmä UNESCO Chair in Sustainable Water Services (UNECWAS) Tampereen Dosenttiyhdistys ry

riikka.juuti@tuni.fi